De câte ori nu ai spus „De mâine încep să slăbesc” sau „De luni încep să fac mișcare”? Și uneori poate chiar ai început să faci asta. Dar problema adevărată nu stă în când începi, ci cum reușești să continui și cum îți menții motivația pe termen lung. Cum reușești să te dai jos din pat când oboseala își spune cuvântul? Cum continui când rezultatele vin mai târziu decât te aștepți? Cum te ții de plan când uneori pur și simplu nu mai ai chef sau putere să faci asta?

Astăzi împărtășim cu tine 7 idei care te vor ajuta să îți găsești și să îți păstrezi motivația!

  1. De ce faci asta? Primul pas, atunci când vrei să faci o schimbare în viața ta este să te întrebi de ce vrei să faci asta și unde vrei să ajungi. Odată ce îți este clar care îți este obiectivul, asigură-te că îl ai tot timpul la vedere și că îți este ușor să îți reamintești de ce faci asta, de fiecare dată când simți că nu mai poți sau că nu mai ai chef. Fie că sunt condițiile groaznice din spitalul în care ai stat și nu vrei să te mai întorci niciodată, fie că este o persoană care ți-a devenit model și care te motivează să ai grijă de sănătatea ta, pune la vedere toate aceste semne, ca să îți reamintești în orice moment de ce faci asta;
  2. Folosește citate! Citatele au menirea lor: aceea de a ne motiva, de a ne inspira, de a ne încuraja să facem ceva anume. Poți folosi o aplicație care să îți trimită periodic citate motivaționale sau îți poți umple casa de post-it-uri cu citatele care îți plac și care știi că te motivează cel mai bine;
  3. Variază antrenamentele! Nu apela niciodată la același stil de antrenament și alege să alternezi toate metodele de mișcare care ți se potrivesc! Descoperă de fiecare dată ceva nou, care să te ajute să îți păstrezi motivația;
  4. Schimbă-ți atitudinea! Știi vorba aia care zice că „Schimbarea începe din tine”? Ei bine, e total adevărată. Așa că nu te mai plânge de orice lucru mărunt și transformă problemele în oportunități! Până la urmă, ceea ce contează cu adevărat nu este ce se întâmplă, ci cum reacționezi tu în fața acelui lucru!;
  5. Alungă stresul! Știm, știm, e ușor de spus! Dar crede-ne că e și ușor de pus în practică, atunci când starea ta de sănătate ajunge la limită și când îți dai seama că sănătatea ta e prioritară. Așa că învață să spui „NU” lucrurilor care nu contează pentru tine sau care îți aduc nemulțumiri! Spune mai mult „DA” acelor lucruri care îți aduc zâmbetul pe buze și care te relaxează, de la ascultat de muzică până la orice îți face ție plăcere. Mai mult, nu transforma planul tău de mișcare și sănătate în ceva care să îți producă stres și nefericire! Învață să te bucuri de tot ceea ce îți aduc benefic antrenamentele, pentru că ele vin la pachet cu o cantitate semnificativă de endorfine, care produs o stare de bine generală și îți aduc fericire!;
  6. Creează-ți un stil de viață! Am mai spus-o și o vom repeta ori de câte ori este nevoie: dacă vezi schimbarea pe termen scurt, motivația va dispărea la fel de repede. Dacă faci din schimbare un stil de viață și incluzi antrenamentele în programul zilnic de mișcare, atunci motivația de a continua va veni de la sine! Nu trebuie să slăbim doar vara, doar la început de an, doar înainte de un eveniment important din viața noastră. Corpul nostru trebuie să fie sănătos în fiecare zi!;
  7. Înconjoară-te de oamenii potriviți! Se spune că oamenii din jurul tău fie te ridică, fie te coboară. Alege întotdeauna să fii lângă cei care te ridică, lângă cei care au aceleași obiective cu tine și, mai ales, care au o atitudine pozitivă în fața schimbării. Pentru că ei sunt cei care vor crede în tine atunci când tu nu mai crezi și care te vor motiva să continui atunci când simți că nu mai poți.